Användning av kakor (cookies)
Webbplatsen använder kakor. En kaka (cookie) är en liten textfil som sparas i din dator.
Vi använder två typer av kakor:
- Sessionskakor: En sessionskaka sparas bara temporärt under ditt besök på webbplatsen och används till exempel för att hålla reda på om du är inloggad eller inte.
- Permanenta kakor: Permanenta kakor sparas i en fil på din dator under en begränsad tid. De används för att förbättra din upplevelse som återkommande besökare av våra webbplatser.
Neka kakor
Din webbläsare kan ställas in så att den automatiskt nekar kakor. Du kan också radera tidigare lagrade kakor. Läs mer på din webbläsares hjälpsidor för att ta reda på hur du gör.
Webbplatsen fungerar felfritt om du nekar persistenta kakor och tredjepartskakor, men om du nekar sessionskakor kan vi inte garantera att webbplatsen fungerar som utlovat då till exempel funktionalitet som att hålla dig inloggad inte är möjlig.
Mer information om kakor
Lär dig mer om kakor på Post- och telestyrelsens hemsida
Vad är GDPR?
Syftet är att öka dina möjligheter att bestämma över hur företag och organisationer hanterar uppgifter om dig och den data som skapas när du till exempel använder deras tjänster eller produkter.
GDPR står för (General Data Protection Regulation) och har ersatt PUL (Personuppgiftslagen)
Dina personuppgifter och hur vi hanterar dem
Med dina personuppgifter menar vi den data vi samlar in och sparar om dig och hur du använder våra tjänster som direkt eller indirekt identifierar dig. Dessa uppgifter använder vi för att tillhandahålla tjänster, ge dig en bättre upplevelse, förbättra tjänster och ge erbjudanden som passar just dina behov.
Nedanstående information är en summering kring hur vi samlar in och hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR)
Blank
Typ av personuppgifter vi samlar in
Kontaktuppgifter
När du blir kund hos Insign samlar vi in dina kontaktuppgifter:
Namn, adress, e-postadress, telefonnummer och personnummer om det även är ditt organisationsnummer.
Information om dina tjänster
Vi sparar även data om vilka av våra tjänster du beställt och använder samt på vilket sätt du använder dem.
Så här samlar vi in personuppgifter
Vi samlar in och behandlar data som…
- …du uppger själv när du blir kund hos oss.
- …du uppger när du kontaktar oss i form av noteringar, chatt-konversationer och e-post.
- …skapas när du använder våra tjänster – t ex när du fyller i formuläret på vår hemsida.
- …vi hämtar från andra källor – t ex allabolag.se.
- …samlas via cookies som samlar in information på och från din webbläsare.
Exakt vilken information vi samlar in om just dig beror på vilken/vilka av våra tjänster du använder.
Det här använder vi personuppgifter till
För att vi ska behandla din data krävs det att någon av följande rättsliga grunder uppfylls:
- Krav för att fullgöra avtalet med dig.
- Krav för att fullgöra en för Insign AB rättslig förpliktelse.
- Behandlingen ligger i både ditt och Insign’s intresse.
- Samtycke från dig för just den behandlingen.
För att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster till dig behöver vi behandla dina personuppgifter. Nedan hittar du information om vad vi använder din data till, samt vilken rättslig grund behandlingen har stöd i.
Tillhandahållande av tjänster
Vi behandlar personuppgifter för att identifiera dig som kund och för att hantera och leverera de tjänster du beställt och prenumererar på. Samt personuppgifter som krävs för att hantera fakturering och betalning av de tjänster du använder.
Rättslig grund: Fullgörande av avtal.
Kommunikation och support
Vi kan använda personuppgifter från tidigare kontakt med oss för att kunna ge dig bättre hjälp.
Vi använder dina kontaktuppgifter och information om vilka tjänster du använder som grund för fakturor, nyhetsbrev, viktig information om dina tjänster, erbjudanden och tips om hur du kan använda våra tjänster.
Rättslig grund: Intresseavvägning, samtycke och fullgörande av avtal.
Utveckling av våra tjänster och produkter
Vi behandlar personuppgifter kring hur du använder våra tjänster samt från kontakt med oss som underlag för att förbättra din upplevelse specifikt och våra tjänster generellt.
Rättslig grund: Intresseavvägning och samtycke.
Marknadsföring
För att kunna marknadsföra relevanta produkter och tjänster till dig efter dina behov behandlar vi personuppgifter om vilka tjänster du använder och hur du använder dem.
Rättslig grund: Intresseavvägning och samtycke.
Säkerhet och förhindrande av missbruk
Vi behandlar personuppgifter i syfte att upptäcka och förhindra följande för våra tjänster och i vårt nätverk:
- missbruk
- intrångsförsök
- attacker i form av t ex virus, DDOS
- lagbrott
- användning av våra tjänster som strider mot våra villkor
Rättslig grund: Fullgörande av avtal och rättslig förpliktelse.
Lagstadgade skyldigheter
Vi behandlar personuppgifter i syfte att efterfölja de krav lagen ställer.
Rättslig grund: Rättslig förpliktelse.
Så här länge sparar vi personuppgifter
Vi sparar personuppgifter så länge det finns ett dokumenterat syfte för behandlingen
Till vem lämnar vi ut personuppgifter
Partners och underleverantörer.
Vi eftersträvar att aldrig dela mer personuppgifter än absolut nödvändigt med respektive partner.
Vi vidtar lämpliga skyddsåtgärder för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lag rörande säkerhet och personlig integritet. Samma krav ställer vi på våra underleverantörer.
Vi kan komma att dela viss data till följande partners och underleverantörer.
Fortnox | Molnbaserat faktureringsprogram |
ManageWP | Molnbaserat ”Website Management Dashboard” lösning för kunder med serviceavtal. |
GetaNewsletter | Molnbaserat nyhetsbrevslösning för våra nyhetsbrevs kunder. |
Analysdata via tredjepartscookie för marknadsföring och webbanalys. | |
Microsoft | Vi sparar mail i Microsoft Outlook sålänge som vi känner att det är nödvändigt |